Wij helpen organisaties bij het bepalen van deze digitale (her)positionering en de stip aan de horizon. Onze strategieconsultants hebben jarenlange ervaring in zeer competitieve branches. Dat maakt Yelflow de juiste partner voor het bepalen van de (her)positionering.
Onze aanpak
Bij het bepalen van de juiste positionering starten onze consultants bij het analyseren van de organisatie en de relevante ontwikkelingen in de markt van de organisatie. Dit zorgt voor een breed perspectief.
Vervolgens zoomen we samen in op de doelgroepen. Welke doelgroepen zijn er te herkennen? Wat kenmerkt hen en welke informatie is er over hen te vinden? Dit verwerken we in buyer persona’s.
Op basis van deze informatie werken we gezamenlijk toe naar een concept voor de positionering. Dat doen we aan de hand van de methode waarin we kijken naar 4 elementen van de doelgroep:
- De kernwaarden van de doelgroep
- De instrumentele waarden
- Rationele waarden van het product/de dienst
- De emotionele kernwaarden.
De uitkomsten van deze analyse en bevindingen vertalen we naar het digitale marketing kader. Dit geeft concreet inzicht in de tijdslijnen en benodigde middelen per kanaal. Daarnaast bevat dit kader ook een analyse van de benodigde vaardigheden en kennis die nodig zijn om richting te geven aan de nieuwe positionering.
We begeleiden jullie bij de implementatie van dit kader. Als het gewenst is nemen we ook een deel van de uitvoering voor onze rekening.