Het Maturity Model geeft organisaties richting voor het bepalen van de beste vervolgstappen op het gebied van personalisatie. Dit zorgt ervoor dat er continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de marketingperformance op de plek waar dat de meeste waarde toevoegt. Hierin werken onze specialisten samen met de best toe te passen tools op ieder maturity niveau.
Het model omvat vier levels:
1. Uniforme communicatie
Alle (potentiële) klanten ontvangen dezelfde communicatie. Er is geen herkenning van klantgroepen.
2. Gesegmenteerde communicatie
De belangrijkste (klant)segmenten zijn in kaart gebracht en worden herkend. Communicatie is aangepast aan de context van elk segment in enkele kanalen. De segmentatie en communicatie vindt veelal handmatig plaats.
3. Kanaalpersonalisatie
Elk kanaal biedt een zo’n persoonlijk mogelijke ervaring aan (potentiële) klanten/klantgroepen. De communicatie vindt veelal automatisch plaats.
4. Hyperpersonalisatie
De communicatie is 1 op 1. Elke (potentiële) klant ervaart een compleet op maat gemaakte journey. Dit proces is volledig geautomatiseerd.
Yelflow past personalisatie toe in online en offline marketingkanalen:
- De website
- E-mail marketing
- Social ads
- SEA
- Direct Mail (post)
- SMS/Whatsapp
Plan een gratis strategiemeeting in om te horen hoe dit jullie kan helpen de volgende stappen te zetten met marketingpersonalisatie.