Gio coffee

+34% groei in het conversie% voor Gio Coffee.

+34% groei in het conversie% voor Gio Coffee

Personalisatie

In de B2B markt

34%

Groei in het conversie% (o.b.v. de toegelichte use cases)

Optimalisatie

Doorlopend monitoren en bijsturen

Over Gio Coffee

Gio Coffee is gespecialiseerd in het leveren van koffie aan zakelijke klanten, met name in Nederland. Ze bieden een breed assortiment koffie en bijproducten zoals thee, suiker, melk, servies en accessoires. Hun missie gaat verder dan alleen het leveren van deze producten. Gio Coffee staat bekend om zijn sterke maatschappelijke betrokkenheid en streeft ernaar om niet alleen koffie en thee van hoge kwaliteit te leveren, maar ook om een positieve impact te hebben op de maatschappij. 

Gio Coffee is een snelgroeiend bedrijf met een duidelijke missie: in 2030 de nummer één koffie(machine) leverancier in het MKB. Om dat te kunnen bereiken, is een groei in het aantal kwalitatieve aanvragen essentieel. 

 

 

Uitdaging Gio Coffee

De bezoekersaantallen op de website zijn over het algemeen lager in B2B dan in E-commerce. Dit is ook bij Gio Coffee het geval. De waarde per klant is wel relatief hoog vanwege een langdurige samenwerking met hun klanten. De groeipotentie vanuit de huidige performance kanalen wordt steeds minder, waardoor er een uitdaging is in het verhogen van de kwalitatieve leads.

Samen met Gio Coffee geloven we erin dat het bieden van een gepersonaliseerde ervaring een positieve bijdrage levert aan het conversiepercentage en daarmee het aantal kwalitatieve aanvragen. En dit is terug te zien in de resultaten van de geïmplementeerde use cases.

 

Aanpak Yelflow

We hebben dit op hoofdlijnen als volgt aangepakt:

  • Implementatie van Spotler Activate (Customer Data Platform)
  • Workshop met stakeholders: verzamelen van mogelijke use cases
  • Prioritering van de use cases en doorvertaling naar roadmap
  • Technische implementatie van benodigde metingen t.b.v. de use cases
  • Structurele implementatie van use cases o.b.v. effort / impact
 

Er staan momenteel veel verschillende personalisaties live die gezamenlijk aantonen dat het een positieve bijdrage heeft aan het conversie% op de websites. We lichten een aantal van deze personalisatie use cases verder toe:

Personalisatie 1: Form pop-up

Om bezoekers op het juiste moment te activeren, hebben we op de productpagina’s een form pop-up geïmplementeerd. In verband met de verschillende koffiemachines hebben we een in samenwerking met Gio Coffee een productfeed opgezet die de pop-up dynamisch vult. De pop-up is zowel getest o.b.v. websitegedrag als gebeurtenissen, denk aan: gestart met een formulier, maar niet afgerond.

Personalisatie 2: SEA personalisatie

De match tussen de zoekintentie, advertentie en landingspagina is essentieel voor het conversiepercentage. Vandaar dat we landingspagina’s hebben gepersonaliseerd o.b.v. het type campagne en de advertentietekst. Hiermee zorgen we voor een naadloze aansluiting en dit heeft positieve impact op het conversiepercentage.

Personalisatie 3: Persuasion toaster

Het belang en effect van ‘social proof’ (oftewel: sociale bewijskracht) is groot. Het doel van deze toaster is het overtuigen van de potentiële klant om voor Gio Coffee te kiezen en daarmee het conversiepercentage op de website te verhogen. Op basis van het gedrag wordt de toaster wel of niet getoond, zodat we daarmee zo relevant mogelijk zijn.

Hierbij hebben we gefaseerd getest met meerdere varianten: TrustPilot widget, klantlogo’s en verschillende begeleidende teksten. De persuasion toaster wordt in verschillende fases van de customer journey ingezet.

 

Resultaat Yelflow

Als we kijken naar de uitgelichte personalisaties (form pop-up, SEA personalisatie en persuasion toaster) hebben we gebundeld een groei in het conversiepercentage van +34% gerealiseerd bij de bezoekers die in aanmerking kwamen voor de personalisaties.

Vervolg

Naast de mooie resultaten die zijn gerealiseerd, gaan we met name aan de slag met het personaliseren van de website o.b.v. de verschillende klantsegmenten en/of branches; met als doel een zo persoonlijk en relevant mogelijk dialoog met de (potentiële) klant.

Personalisatie iets voor jou?

Bovenstaande case is een voorbeeld van de mogelijkheden die Yelflow biedt op het gebied van marketing automation. 

Ben je nieuwsgierig hoe dit jou kan helpen? Neem dan contact met ons op of vraag een vrijblijvende personalisatiescan aan.

Bekijk ook deze cases.

Gio coffee
Gio Coffee
+34% groei in het conversie% voor Gio Coffee
logo fleurop
Fleurop
+100% nieuwsbrief-inschrijvingen voor Fleurop
jong-intra-0
De Jong Intra Vakanties
86% omzetgroei met een abandoned cart pop-up personalisatie
basic-fit-logo
Basic-Fit
Gepersonaliseerde multichannel campagnes
TS-Health_Primary-Logo-RGB-White-svg
TS Health Products
40%+ omzet in B2C omzet met digital marketing