jong-intra-0

86% omzetgroei met een abandoned cart pop-up personalisatie.

86% omzetgroei met een abandoned cart pop-up personalisatie

Personalisatie

Personalized marketing

+86%

Omzetgroei voor websitebezoekers met een verlaten winkelwagen

Optimalisatie

Doorlopend monitoren en bijsturen

De Jong Intra Vakanties

De Jong Intra Vakanties is een Nederlandse reisorganisatie en heeft al een
lange geschiedenis. Sinds 1972 zijn ze actief en gedurende de afgelopen periode uitgegroeid tot een bekende naam in de reisbranche. Ze zijn groot geworden als specialist in busreizen en dat is vandaag de dag nog steeds een belangrijk onderdeel van het aanbod.

Naast busreizen bieden ze een breed scala aan reismogelijkheden, waaronder: autovakanties, rondreizen, zonvakanties, wintersportvakanties, verre reizen, maatwerk reizen, stedentrips en riviercruises. Deze reizen bieden zij aan naar vele populaire bestemmingen wereldwijd. Ze staan bekend om hun gevarieerde aanbod, persoonlijk service en jarenlange ervaring in de reisbranche. Met als uiteindelijke doel een onvergetelijke reis aan de klanten te bieden.

 

Uitdaging de Jong Intra Vakanties

Binnen de reisbranche hebben we te maken met een langer boekingsproces, vanwege de relatief hoge aankoopbedragen. We zien daarom vaak dat bezoekers de website meerdere keren bezoeken voor ze een boeking afronden. 

De wens is om deze bezoekers bij een tweede of derde bezoek op te volgen op basis van eerder vertoond gedrag.  Met name bezoekers die vrij ver in het boekingsproces zijn gekomen zijn interessant om op te volgen vanwege de hoge aankoopintentie. 

De wens was daarom om deze bezoekers actief te herinneren aan de reis waarvoor zij het boekingsproces zijn gestart, maar niet hebben afgerond. We zijn daarom aan de slag gegaan met een gepersonaliseerde abandoned cart pop-up.

Aanpak Yelflow

We hebben dit als volgt aangepakt:

  • Technische implementatie van metingen van bezoekersgedrag en inzet van de product feed
  • Segmentatie op basis van bezoekersgedrag
  • Technische implementatie van de abandoned cart pop-up
  • Regels instellen voor de vertoning van de pop-up
  • Monitoren, optimaliseren en doorlopend bijsturen van de pop-up
 

We zijn gestart met een aantal technische aanpassingen om alle pagina’s en conversieknoppen goed te kunnen meten. Daarnaast was het belangrijk dat we konden herkennen welke reizen een bezoeker had bekeken en dat alle benodigde informatie van deze reizen beschikbaar werd gemaakt. Wij hebben de klant stap voor stap meegenomen bij de technische inrichting en het belang hiervan. 

Vervolgens zijn we gezamenlijk met de Jong Intra vakanties tot een plan gekomen voor de timing en segmentatie van de abandoned cart pop-up. Op basis van dit plan hebben wij een pop-up ontworpen die past bij de huisstijl van de Jong Intra vakanties en veel herkenbare elementen vanuit de reis-overzichtspagina bevat. 

Na het live zetten van de pop-up zagen we al snel positieve resultaten. We hebben vervolgens nog een aantal wijzigingen in timing en frequentie doorgevoerd om maximaal resultaat te behalen. Ook hebben we geleerd dat een té agressieve inzet van de pop-up een negatief effect heeft op de conversie.

Resultaat Yelflow

We hebben tijdens het vroegboekseizoen een omzetstijging van 86% gerealiseerd bij personen die een winkelwagen hebben verlaten, door middel van een abandoned cart pop-up.

Vervolg

Om de abandoned cart pop-up nog persoonlijker te maken zullen we deze verder personaliseren op basis van het afhaakmoment in het boekingsproces. Zowel de content als de button in de pop-up zullen aansluiten bij de stap waar iemand de vorige keer is afgehaakt om de bezoeker te overtuigen alsnog zijn boeking af te ronden. 

Ook willen we gaan testen met het gebruik van diverse verleidingstechnieken in het boekingsproces om ook daar de bezoeker te overtuigen de boeking af te ronden. Op deze manier verwachten wij de conversie positief te beïnvloeden.

Personalisatie iets voor jou?

Bovenstaande case is een voorbeeld van de mogelijkheden die Yelflow biedt op het gebied van personalisatie. 

Ben je nieuwsgierig hoe dit jou kan helpen? Neem dan contact met ons op of vraag een vrijblijvende personalisatiescan aan.

Bekijk ook deze cases.

Gio coffee
Gio Coffee
+34% groei in het conversie% voor Gio Coffee
logo fleurop
Fleurop
+100% nieuwsbrief-inschrijvingen voor Fleurop
jong-intra-0
De Jong Intra Vakanties
86% omzetgroei met een abandoned cart pop-up personalisatie
basic-fit-logo
Basic-Fit
Gepersonaliseerde multichannel campagnes
TS-Health_Primary-Logo-RGB-White-svg
TS Health Products
40%+ omzet in B2C omzet met digital marketing