Kennis
Verhogen intern kennisniveau
+40%
Omzetgroei in het B2C kanaal
NL | BE | UK
Internationaal actief
TS Health Products
TS Health is gericht op een Happy Healthy Life. Zij streven naar een gelukkig en gezond leven voor zowel mens als dier, waarbij de natuur vanuit haar oorsprong in veel gevallen een goede oplossing heeft. De liefde en de kennis voor de natuur gaat al generaties terug. Hierdoor heeft TS Health Products inmiddels een breed assortiment aan ondersteunende producten kunnen ontwikkelen, o.a. bestaande uit: voedingssupplementen, medische hulpmiddelen, homeopathische geneesmiddelen, kruidentincturen en (natuurlijke) huidverzorgingsproducten.
Uitdaging TS Health Products​
TS Health Products biedt een breed assortiment producten aan. Ze verkopen deze grotendeels via (online)retailkanalen van derden zoals Holland & Barrett, Kruidvat, Etos, Medimarkt (BE), apothekers (BE) en meerdere online drogistplatformen. De totale afzet is wereldwijd waarvan het grootste deel in Nederland, België, de UK en China.
De 2 belangrijkste doelen van TS Health Products zijn om meer directe klanten te krijgen, door meer producten via hun eigen webshops te verkopen en hiernaast meer online zichtbaarheid van hun focusmerken (branding). Yelflow is gevraagd om dit te realiseren voor TS Health Products.
Aanpak Yelflow
Daarvoor is de volgende aanpak gehanteerd:
- Verdieping van kennis van de online mogelijkheden bij het team
- Ontwikkeling plan van aanpak per merk
- Implementatie van digitale marketing per merk
Door middel van enkele workshops hebben we de hele TS Health Products organisatie meegenomen in de mogelijkheden van digitale marketing. Dit zorgt ervoor dat iedereen op een vergelijkbaar kennisniveau zit.
Vervolgens zijn we gezamenlijk, per merk, de kansen gaan onderzoeken voor het realiseren van groei voor het directe verkoopkanaal. De doelstellingen van het merk zijn daarbij het uitgangspunt. Voor merken met meer bekendheid hanteren we een andere aanpak dan voor merken met minder bekendheid. Dit heeft geleid tot een aanpak met daarin een mix van SEO, SEA, Social Advertising en  Display Advertising, afhankelijk van beschikbare budgetten.
Resultaat Yelflow
We hebben een stijging van de ROI op de directe omzet gerealiseerd. Voor de grootste merken is een omzetgroei van meer dan 40% behaald op het directe kanaal.
Vervolg
Na de lancering van deze campagnes heeft de opzet en implementatie van een personalisatiestrategie hoge prioriteit.
Digitale strategie iets voor jou?
Bovenstaande case is een voorbeeld van de mogelijkheden die Yelflow biedt op het gebied van digitale marketing.Â
Ben je nieuwsgierig hoe dit jou kan helpen? Neem dan contact met ons op of plan een gratis strategiemeeting in.